منوی دسته بندی

سیر تا پیاز استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا

آیا تا به حال به مفهوم جمله سیر تا پیاز استراتژی تولید محتوا فکر کرده اید؟ داشتن استراتژی تولید محتوا چه تاثیری بر روی بهبود سئو و رتبه سایت دارد؟ اهداف استراتژی تولیدمحتوا چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این نوع سوالات هستید در ادامه با مارک مدیا همراه باشید.

استراتژی تولید محتوا یک نوع فرایند حرفه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان یک برنامه جامع و با کیفیت برای محتوای وبسایت کسب و کار خود تهیه کرد. در این برنامه ریزی، موارد اساسی شامل ایجاد ایده های خلاقانه، طراحی، تولیدمحتوا، انتشار، اشتراک گذاری محتوا و تبلیغات آن مورد توجه قرار می گیرد.

برنامه ریزی اصولی در استراتژی محتوایی باید به نحوی باشد که مسیر معرفی نام تجاری کسب و کار را هموارتر، تعامل با مخاطبین هدف را ساده تر کند و در نهایت منجر به تحقق یافتن اهداف تجاری شود. لازم به ذکر است که اهداف شما در این استراتژی باید قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط با کسب و کار و محدود به یک زمان مشخص باشند تا موفقیت شما را تضمین کنند.

همچنین با داشتن استراتژی محتوا به همراه اهداف قابل تحقق می توانید روند بهبود رتبه سئوی سایت خود را سریع تر کنید. به عبارت دیگر اگر پیش از شروع تولید محتوا، مدت زمانی را برای طراحی این استراتژی قرار دهید می توانید از تکرار کلمات کلیدی جلوگیری کنید. در مقابل کلمات کلیدی و عناوین محتوایی مرتبط را برای کسب و کار خود تعیین کنید. سپس با تولید محتوا بر اساس این تحقیقات، می‌توانید گام به گام به سمت موفقیت و بهبود سئوی سایت حرکت کنید.

اهداف استراتژی تولید محتوا

  • شناخت برند: ایجاد و انتشار محتوای با کیفیت و مفید باعث افزایش شناخت برند و توسعه هویت شرکت می شود. این اهداف می‌تواند شامل ارتباط عمیق تر با مخاطبین هدف، انتقال ارزش برند کسب و کار، معرفی خدمات و… باشد.
  • افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی: استفاده از محتوا برای تعامل در شبکه های اجتماعی، جلب توجه مخاطبان را افزایش داده و می‌تواند به افزایش فالوئر، لایک‌ و افزایش حضور در این شبکه ها همچون اینستاگرام و… کمک کند.
  • بهبود سئو (SEO): استراتژی تولید محتوا در صورتی که اصولی باشد می توانید کلمات کلیدی مرتبطی را تعیین کند و محتوایی با کیفیت را در اختیار مخاطبین قرار دهد. در نهایت به مرور زمان رتبه سئوی سایت شما بهبود یافته و به صفحه اول گوگل و چه بسا به لینک اول خواهد رسید.
  • ایجاد حس وفاداری در مخاطبین: هنگامی که مخاطبین هدف به صورت مستمر و دائم با مطالب مفید و کاربردی شما مواجه شوند، به طور ناخودآگاه به برند شما با زاویه دیگری نگاه می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت که اگر در مدت زمان مشخصی برای سایت و یا شبکه های اجتماعی خود تولید محتوایی با کیفیت و کارآمد ایجاد کنید، به همان نسبت هم مخاطبین شیفته و دلبسته مطالب شما خواهند شد و رفته رفته میزان ارزش مطالب و پست های شما چندین برابر خواهد شد. بدین ترتیب علاوه بر این که کسب و کار شما خود را در دل مخاطبین هدف جای می‌دهد، حتی اعتبار شما در میان رقبا افزایش پیدا خواهد کرد.
استراتژی تولید محتوا - مارک مدیا

نکات ضروری در تدوین استراتژی محتوا

  • تعیین هدف محتوا: قبل از شروع هر استراتژی، باید هدف و مقصد اصلی محتوای را مشخص کرد. این هدف ممکن است شناخت برند، جلب توجه مخاطبان بیش تر و یا افزایش تبدیل مخاطبان به مشتری باشد
  • شناخت مخاطب: درک دقیق از مخاطبان و نیازهای آن ها موضوع مهمی است. استراتژی محتوا باید به شکلی باشد که احساس همدلی و درک را به مخاطب منتقل کرده و حتی الامکان نیازهای آن ها را برطرف کند
  • کلمات کلیدی و بهبود سئو: انتخاب دقیق کلمات کلیدی مرتبط با محتوا و بهینه سازی آن ها برای موتورهای جستجو، به افزایش ترافیک و رتبه سایت در نتایج جستجو کمک بسیار زیادی می کند.
  • تنوع در محتوا: ارائه محتوا در شکل و قالب های مختلف (مثل مقالات، تصاویر، ویدئوها و…) می تواند احساس جذابیت و تنوع را در ذهن مخاطبان القا کند. ما در مارک مدیا خدماتی مانند محتوای ویدئویی، محتوای گرافیکی، محتوای متنی و محتوای صوتی با کامل ترین جزئیات و قیمتی مناسب تولید می‌کنیم. بنابراین در صورتی که به هر یک از این محتواها نیاز دارید می توانید به ما اطمینان کنید.
  • ارزیابی و بروزرسانی مداوم: برنامه ریزی مستمر و ارزیابی نتایج استراتژی محتوا امری مهم و ضروری است. به‌روزرسانی محتوا با توجه به بازخورد و تحلیل عملکرد، اطمینان از ادامه اثربخش بودن استراتژی را فراهم می کند.

در پایان...

استراتژی تولید محتوا یک نوع برنامه ریزی جامع و حرفه ای است که تعیین می کند چگونه محتوایی مفید تولید، به روزرسانی و مدیریت شود تا آن کسب و کار به اهداف دلخواه خود برسد. این استراتژی شامل انتخاب کلمات کلیدی و عناوین مرتبط و تعیین نقاط قوت محتواست. در صورتی که می خواهید با اهداف و نکات مهم استراتژی محتوا آشنا شوید این مقاله را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید