منوی دسته بندی

چرا تبلیغ ویدئویی جذاب تر است؟

آیا تا به حال برای موفقیت هر چه بیش تر کسب و کارتان به تبلیغات ویدئویی فکر کرده اید؟ به نظر شما چرا تبلیغ ویدئویی جذاب تر است؟ استفاده از تبلیغات ویدئویی چه مزیت هایی دارد؟ اگر به دنبال پاسخ این نوع سوالات هستید باید این خبر خوش را به شما بگوییم که به مقاله مناسب خودتان مراجعه کرده اید. چرا که در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در خصوص جذابیت های تبلیغات ویدئویی و دلایل اهمیت آن در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین پیش از قدم گذاشتن در این مسیر توصیه می کنیم که کمی دست نگه دارید و این مقاله از مارک مدیا را مطالعه نمایید.

منظور از تبلیغات ویدئویی چیست؟

امروزه مشاهده ویدئوهای تبلیغاتی به یکی از عادات کاربران در دنیای اینترنت تبدیل شده است. در مقابل هم میزان تماشای فیلم و ویدئوهای تلویزیونی نسبت به گذشته کاهش چشمگیری یافته است. اما در عوض، تبلیغ ویدئویی در بستر اینترنت قابلیت و توانایی های خارق العاده ای را به نمایش عموم گذاشته است. با استفاده از تبلیغ ویدئویی، می توان به کاربران پیام های بیش تری را در مدت زمان کوتاه تری انتقال داد. همچنین، به واسطه وجود همزمان صدا و تصویر قادر هستند عواطف و احساسات افراد را به طرز باورنکردنی دگرگون کنند.

به زبان ساده تر همانطور که از نامش پیداست از ویدئوها به عنوان راه و روشی برای تبلیغ و ارائه خدمات، فروش محصولات و انتشار پیام های تبلیغاتی‌ست که شامل متن، موسیقی، توضیحات لازم، تصاویر، برند و صدای شماست. این نوع ویدئوها را می توان در تلویزیون، شبکه های اجتماعی و سایر رسانه ها به نمایش عموم مردم گذاشت.

در واقع هدف اصلی این نوع ویدئوها جذب هر چه بیش تر مخاطبین هدف، افزایش ترافیک سایت، شناخته شدن برند کسب و کار، ایجاد تعامل و افزایش فروش است. شاید پیش خود فکر کنید که روش های دیگری هم برای افزایش فروش و ایجاد تعامل و کاربران وجود دارد که می توان آن را جایگزین ویدئو کرد.

اما این نکته را فراموش نکنید همیشه روش های قدیمی در هر زمانی جوابگو نیست و باید راه و روش های دیگری را جایگزین آن ها کرد. چرا که همیشه افرادی هستند که کوتاه ترین راه ها را انتخاب می کنند تا سریع تر به جواب سوال خود برسند. بنابراین برای یک بار هم که شده این روش را امتحان کنید تا به وضوح شاهد تاثیرگذاری آن بر روی کسب و کارتان باشید. البته فراموش نکنید که مدت زمان این نوع ویدئوها خیلی طولانی نباشد تا توضیحات شما در ذهن مخاطب باقی بماند.

تدوین ویدئو | مارک مدیا

3 نکته مهم در زمان تولید تبلیغ ویدئویی

  • 5 ثانیه طلایی: همانطور که در بخش قبلی گفته شد باید توجه داشته باشید که مدت زمان تبلیغات ویدیویی حتما کم‌تر از 2 دقیقه باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن مخاطب را به سمت خود جذب کند. این نکته را هم باید یادآوری کرد که در تبلیغات پری رول (Pre-rol) ویدیویی شما فقط و فقط 5 ثانیه فرصت دارید تا کاربر را راضی کنید که در آگهی شما را کلیک نکند و به مشاهده ویدئوی شما بنشیند. البته ناگفته نماند هر چه قدر صحبت و توضیحات شما ساده و واضح باشد، باز هم این امکان وجود دارد که مخاطب آگهی شما را رد کرده و مشاهده نکند. شاید مخاطب خود را از دست داده باشید اما باید به این دید به این موضوع نگاه کنید که دیدگاه مثبتی نسبت به کسب و کار و برندتان در ذهن مخاطب به وجود آورده اید.
  • جذابیت در محتوا را فراموش نکنید: در زمینه تبلیغ ویدئویی، می توانید اطلاعاتی کاربردی و مفیدی درباره خدمات و برندتان را به کاربران ارائه کنید. به خاطر داشته باشید هر چه محتوای ویدئوی شما جذاب تر و کاربردی تر باشد به همان نسبت هم افراد بیش تری به سمت کسب و کار شما راهی می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی اوقات با استفاده از پول و سرمایه‌تان می توانید جذابیت محتوای ویدئوی خود را چندین برابر کنید. در نهایت شما تصمیم گیرنده نهایی هستید که بدانید آیا این کار ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر؟. شاید برایتان جالب باشد که بدانید روشی به نام تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting) وجود دارد که امکان بازگشت سرمایه شما را بیش‌تر می‌کند.
    تبلیغات ریتارگتینگ به معنای هدف گیری مجدد برای جذب دوباره کاربران است که می تواند کسب و کارها را در مسیر موفقیت و افزایش درآمد همراهی کند. برای درک راحت تر این موضوع فرض کنید فردی وارد وبسایت شما شده و با وارد کردن ایمیل و شماره تلفن خود سعی داشته که نظر خود را در خصوص محصول و حتی خدماتی بیان کند اما تا به این لحظه پیش نیامده است که از خدمات و محصولات وبسایت شما استفاده کند. با روش تبلیغات ریتارگتینگ همراه با قرار دادن تبلیغ ویدئویی می توانید خدمات خود را از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی در معرض دید کاربران قرار دهید.
  • انتخاب مناسب ترین رسانه‌های تبلیغاتی: بسیار مهم است که بدانید مخاطب شما چه کسی است و در چه شرایطی ویدیو شما را مشاهده خواهد کرد. به عنوان مثال، 85% از کاربران فیسبوک ویدیوها را بدون صدا مشاهده می کنند، در حالی که حدود 60% از کاربران اینستاگرام ویدیوها را با صدا می بینند. بنابراین، اگر قرار است ویدیوی شما بدون صدا باشد، باید از قبل به فکر مواردی مانند افزودن زیرنویس باشید.

چرا تبلیغ ویدئویی جذاب تر است؟

به نظر شما چرا تبلیغ ویدئویی جذاب تر است؟ به این دلیل که با استفاده از موسیقی، صدا و تصویر می توانید خیلی ساده تر با مخاطبین خود تعامل داشته باشید. همچنین، با افزودن افکت های ویژه هم میزان جذابیت این نوع ویدئوها دو چندان خواهد شد. در نهایت امکان نمایش و اشتراک گذاری ویدئوی شما در میان افراد را فراهم می کند. در ادامه به دیگر دلایل جذابیت ویدئوهای تبلیغاتی می پردازیم.

  • ایجاد اعتماد مخاطبین هدف: شما می توانید اطلاعاتی درجه یک و کاربردی را با کمک فیلم به دست مخاطبان هدف خود برسانید. دیگر نیاز نیست آن ها مدت زمان زیادی را صرف مطالعه مقالات طولانی و آسمان خراش کنند و در مدت زمان کم تری، به آن چیزی که می خواهند، دست پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که ویدیوها نقش پررنگی در تصمیم گیری سریع و آسان افراد دارند. زیرا آن ها به شما به چشم یک مرجع معتمد و موثق نگاه می کنند. از طرفی، فرض کنید قصد دارید یک ساعت هوشمند بخرید. به عبارت دیگر ویدئوها باعث می شوند تا حد ممکن از نگرانیها و دغدغه خرید این ساعت هوشمند کم کند و به این مرحله از تصمیم گیری برسد که می داند چه ساعت هوشمندی و با چه برندی را لازم دارد.
  • انتقال احساسات: تبلیغات ویدئویی قادر هستند که احساسات فردی را به خوبی به مخاطبان منتقل کنند. با استفاده از تصاویر متحرک، موسیقی، صداها و به خصوص بازیگران معروف، می‌توان احساسات مثبت، هیجان و انگیزه را در مخاطبان به وجود آورد.
  • افزایش ترافیک سایت با تبلیغ ویدئویی: سومین پاسخ سوال” چرا تبلیغ ویدئویی جذاب تر است؟ ” بحث افزایش ترافیک سایت است. در واقع باید گفت که یکی از اهداف اصلی بازاریابی ویدئویی، افزایش بازدید و ترافیک وبسایت شماست. به این دلیل که گوگل به لینک هایی که ویدیو در آن ها استفاده شده است، اهمیت بیش تری قائل است. به عنوان مثال شما می‌توانید از فیلم‌های مرتبط با برند یا محصول خود و همچنین نظرات مشتریان فعلی‌تان در صفحات وب سایت خود بهره ببرید. برای شروع، می توانید تعدادی ویدیو را در مقالات مرتبط با ویدئوی خود قرار داده و بدین ترتیب ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • ویدئو تبلیغاتی، اولویت افراد تنبل: تبلیغات ویدئویی در بازاریابی محتوا به دلیل اهمیتی که دارد، به عنوان یک ابزار کاربردی و موثر برای جذب مصرف کنندگان استفاده می شود. این نوع تبلیغات به صورت یک ویدئو کوتاه و جذاب، به کاربران ارائه می شود که در این شرایط هیچ گونه نیازی به خواندن توضیحات محصول و خدمات یک سایت ندارند. خالی از لطف هم نیست بگوییم که توجه به دغدغه و مشغله های زندگی امروزی، کم تر کسی حاضر است تا توضیحات یک محصول و یا خدمات یک سایت را بخواند تا به طور کامل با آن ها آشنا شود. بنابراین، داشتن یک ویدئوی جذاب و نسبتا کوتاه در بازاریابی محتوا، امروزه جایگاه ویژه و مهمی را به خود اختصاص داده است. بازاریابی که به راحتی توانسته است خود را در دل افراد تنبل بگنجاند و لبخند رضایت را از آن ها دریافت کند.
  • نشان دادن محصول: یکی از راه های معرفی و نمایش محصول به کاربران، تولید محتوای متنی‌ست که باید زمان زیادی را برای نوشتن آن صرف کنید. ما به شما توصیه می کنیم که از تولید محتوای ویدئویی برای نشان دادن محصول خود استفاده کنید. بی شک ویدئوی تبلیغاتی یکی از جذاب ترین راه و روش های بازاریابی‌ست که می تواند سکوی موفقیت کسب و کار شما باشد. برای جذابیت هر چه تمام تر این ویدئو باید از ویژگی ها، مشخصات و موارد کاربردی آن محصول به صورت رسا و واضح صحبت کنید.
  • تبلیغ ویدئویی، منبعی قوی برای آموزش: حتما می دانید که در بستر اینترنت و سایر رسانه ها، ویدئوهای مختلفی برای معرفی دوره های آموزشی وجود دارد که روز به روز به تعداد آن ها اضافه می شود. شما هم می توانید جزئی از افرادی باشید که با داشتن یک تخصص قصد دارند دوره ای آموزشی تهیه کنند و برای فروش بگذارند. بدین ترتیب می‌توانید یک ویدئوی کوتاه و کم تر از دو دقیقه با توضیحاتی کاربردی به منظور جلب اعتماد آماده کنید و در شبکه های اجتماعی و حتی تلویزیون در معرض دید افراد قرار دهید. بنابراین به مرور شاهد تعدادی از افراد خواهید بود که به منظور خرید دوره آموزشی به وبسایت شما مراجعه کرده اند. پس هر چه ویدئوی شما جذاب تر باشد به همان نسبت هم مخاطبین بیشتری جذب خواهند شد.
  • بازگشت پول و سرمایه: شاید برای اولین بار که اسم ویدئوهای تبلیغاتی به گوشتان برسد، فکر کنید که راه حلی آسان و ارزان قیمت است و در کسری از ثانیه می توان ویدئویی را تهیه و تولید کرد. بهتر است بدانید که این نوع تفکر نادرست است. چرا که این روش نسبت به سایر روش های تولیدمحتوا کمی گران تر است. البته ناگفته نماند که نتیجه آن می تواند پول و سرمایه شما را بازگرداند و چه بسا سود و نفع بیش تری هم به سمت شما سرازیر شود. به طور کلی باید این نکته را در نظر بگیرید که در دنیای امروزه تدوین و تولید محتوای با کیفیت و کاربردی حرف اول را در جذب افراد می‌زند.
  • شناخته شدن برند: از ابتدای این مقاله سعی بر این بود که بگوییم ویدئو یک زبان ساده تر و جایگزین بهتری از تولید محتوای متنی برای ارائه خدمات و افزایش فروش است. اگر به دنبال ابزاری قدرتمند و حرفه ای برای شناخته شدن برند کسب و کارتان هستید، پیشنهاد ما به شما این است که از ویدئوهای تبلیغاتی به منظور ارتباط موثر با کاربران و دریافت نتیجه دلخواه استفاده کنید. در این روش قرار نیست که به صورت مداوم درباره برند و محصولات کسب و کارتان صحبت کنید. در واقع هدف از شروع آماده کردن ویدئوهای تبلیغاتی این است که یک داستان درباره برند، خدمات و محصولات خود تهیه کنید؛ به نحوی که این داستان در ذهن افراد حک شود و آن‌ها را به قصد خرید به سمت وبسایت شما سوق دهد.
تدوین ویدئو

تبلیغ ویدئویی، سکوی پرتاب به سمت درآمد آنلاین

در این مقاله سعی داشتیم که به سوال “چرا تبلیغ ویدئویی جذاب تر است؟” پاسخ دهیم و بگوییم که این تکنیک یکی از بهترین راه ها برای تقویت کسب و کار شماست. تهیه و تدوین ویدیو در دنیای بازاریابی دیجیتال به طرز باورنکردنی روی کار شما تاثیرات مثبتی بر جای می‌گذارد.

به منظور افزایش درآمدهای اینترنتی باید به ویدئوها به عنوان یک ابزار مدرن و قدرتمند نگاه کنید. اگر به فکر تهیه‌ی این نوع ویدئوها هستید توصیه می کنیم به دنبال سایت های معتبری باشید که در زمینه تولید و تدوین ویدئو و موشن گرافی فعالیت دارند و در راستای پیشرفت هر چه بیش تر کسب و کارها بهترین خدمات را ارائه می کنند.

اگر به دنبال کامل ترین خدمات هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از صفحه خدمات مارک مدیا دیدن فرمایید و در صورت لزوم می‌توانید از بخش سفارش ویدئو نیز درخواست خود را ثبت کنید.

writer

دیدگاهتان را بنویسید