منوی دسته بندی

چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟

چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟ آیا ابزاری برای تولید محتوای ارزان وجود دارد؟ به نظر شما تولید محتوای ارزان بر روی سئو تاثیر مثبت دارد یا منفی؟ اگر به دنبال پاسخ این دست از سوالات هستید پیشنهاد مارک مدیا به شما همراهان عزیز این است که مطالعه این مقاله را از دست ندهید. چرا که در این مطلب قصد داریم به سوالات ذکر شده پاسخ کامل دهیم تا مسیر شما را در راستای داشتن بهترین محتوا در کنار قیمتی ارزان هموارتر کنیم. پس با ما همراه باشید.

پیش از آن که در خصوص تولید محتوا با قیمت ارزان صحبت کنیم در ابتدا بهتر است که کمی با مفهوم تولید محتوا آشنا شوید. تولدی محتوا به معنای ایجاد و ساخت محتوای بصری (مانند عکس و ویدئوها) و ساخت محتوای متنی (مانند مقاله و بلاگ پست ها) است که به صورت حرفه ای و با رعایت اصول سئو انجام می شود. مراحل این روش به قدری مهم است که باید یکی یکی آن ها را طی کنید. از جمله مراحل تولید محتوا می توان به تحقیق، نوشتن، ویرایش و در نهایت بارگذاری همراه با یک سری تصویر و در صورت دلخواه ویدئو اشاره کرد که این محتوا را می توان در سایت ها و حتی شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

این نکته را هم در نظر بگیرید که تولید محتوای حرفه ای و تخصصی نیازمند تسلط بر مهارت های مختلفی همچون نوشتاری، تحقیق، طراحی گرافیکی، تدوین ویدئو، ویرایش و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. در واقع می توان گفت که هدف از انجام تولید محتوا ارائه محتوایی با کیفیت، ارزشمند و مفید به کاربران است که هر چه این محتوای شما غنی تر باشد، بی تردید به مرور زمان می توانید کاربران بیش تری را به سمت و سوی وبسایت و شبکه های اجتماعی کسب و کارتان جذب کنید.

به طور کلی تولید محتوا در دنیای مدرن به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر شناخته شده است که به هر یک از کسب و کارها در جذب مشتریان جدید کمک شایانی می کند و باعث افزایش شناخت و اعتبار برند می‌شود.

خالی از لطف نیست که بگوییم تولید محتوا فقط به همین موارد محدود نمی شود. در ادامه قصد داریم به دسته بندی های مختلف تولیدمحتوا بپردازیم.

بازاریابی محتوایی - مارک مدیا

چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟

پیش از شروع تولید محتوا با قیمت ارزان، در ابتدا بهتر است به پاسخ این سوال که ” چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟ ” نیز دست پیدا کنید. همانطور که می دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی، هزینه ها بسیار بالا رفته که همین عامل هم روی دنیای بازاریابی و ویدیو مارکتینگ بی تاثیر نبوده است! اما به خودتان هیچ نگرانی راه ندهید. با وجود این که هزینه های بازاریابی به طور چشم گیری افزایش یافته است اما همچنان راه هایی برای کاهش هزینه های تولید محتوا وجود دارد که البته با رعایت اصول سئو و به کار بردن مهارت های نوشتاری، تحقیق و… می توانید محتوایی با کیفیت ساخته و درصد جذب احتمال مخاطبین هدفتان را چندین برابر کنید. با مارک مدیا همراه باشید تا با بهترین روش ها و ابزارهای تولید محتوا با قیمت ارزان آشنا شوید.

در چه صورتی تولید محتوای ارزان، سودمند خواهد بود؟

تا به این جای مقاله با مفهوم تولید محتوا و روش های کاهش هزینه آن آشنا شدیم. همچنین سعی کردیم پاسخی کامل در خصوص سوال ” چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟ ” به شما عزیزان ارائه کنیم. در این قسمت سعی داریم که به سوال دیگری پاسخ دهیم. به نظر شما در چه صورتی تولید محتوای ارزان، سودمند خواهد بود؟

در این قسمت سعی داریم نکاتی را بیان کنیم که می بایست پیش از شروع تولید محتوا به آن ها رسیدگی کرده باشید. این نکات به حدی حائز اهمیت و مهم هستند که با رعایت هر یک از آن ها به راحتی می توانید پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید و با گذشت زمان تولید محتوایی ارزان و از همه مهم تر سودمند داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • هدف از تولید محتوا را مشخص کرده باشید: قبل از شروع تولید محتوا باید اهداف از انجام این کار را بدانید و مشخص باشد که با ارائه هر محتوایی، به چه هدفی خواهید رسید. در اینصورت، محتوای منتشر شده‌ی شما تبدیل به مطلبی آسمان خراش می شود که مخاطبان نمی توانند مسیر منطقی محتوای منتشر شده شما را به طور کامل درک کنند.
  • مخاطبین هدف خود را مشخص کرده باشید: قدم دوم برای شروع تولید محتوا، شناسایی مخاطبین هدف است. در واقع باید گفت که سعی کنید برای یک گروه خاصی از افراد در جامعه محتوا تولید و منتشر کنید. در غیر این صورت، از انتشار محتوای خود به نتایج مطلوبی نخواهید رسید. به عنوان مثال: محتوای خود را فقط و فقط برای افرادی که رشته کامپیوتر را خوانده‌اند، تولید کنید.
  • رقبای خود را به طور کامل تحلیل کرده باشید: سومین جواب سوال ” چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟ “، بررسی رقبای کسب و کارتان است. به عبارت دیگر اگر به دنبال تولید محتوا به صورت ارزان و کم هزینه هستید، نیاز به یک تحلیلگر خوب دارید. زمانی که محتوای خود را تولید و در رسانه مدنظرتان منتشر کردید، می بایست که به آمار و ارقام آن محتوا در سرچ کنسول گوگل و یا در شبکه های اجتماعی همچون پنل اینستاگرام مراجعه کرده و میزان بازخوردهای آن را بررسی کنید. در این مرحله می توانید از تمامی نقص ها و ایرادات محتوا مطلع شوید و آن را برطرف کنید. این فرایند به شما کمک می کند تا با گذشت زمان میزان هزینه تولید محتوایتان کاهش یابد.
  • یک تقویم محتوایی طراحی کرده باشید: و در پایان باید به این نتیجه برسید که مخاطب هدف شما دقیقا به دنبال چه نوع مطالبی‌ست و از چه نوع محتوایی لذت می برد. آیا باید محتوای شما دارای لحنی رسمی باشد یا خودمانی؟ چه محتوایی می تواند بازدید و بازخورد بیش تری را برای شما به دست بیاورد؟ بدین منظور می‌توانید به افرادی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص دارند. در این صورت خیالتان از بابت وجود محتوایی با کیفیت راحت خواهد شد.
استراتژی تولید محتوا - مارک مدیا

راهکارهای ارزان برای تولید محتوای با کیفیت

به طور کلی محتوا به چهار دسته بندی تقسیم می شود که عبارتند از:

تولید محتوای تصویری: به منظور جلب توجه کاربران فضای مجازی، محتواهای تصویری باید دارای جذابیت بالایی باشند. بر اساس تحقیقات امروزه، عکس‌های مینیمال به عنوان یک نوع محتوای تصویری، بسیار جذاب و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار می گیرند.

اگر می خواهید خودتان تصاویر جدیدی را طراحی و خلق کنید که ساخته و پرداخته ذهن خودتان است می توانید از نرم افزارهای مطرح کامپیوتری مانند فتوشاپ و ایلاستریتور استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از نرم افزارهای موبایلی همچون پیکس آرت بهره ببرید.

تدوین ویدئو: برای تولید محتوای ویدئویی با هزینه کم بهتر است که فن بیان و خلاقیت خوبی داشته باشید. این موارد به شما کمک می کنند تا در مدت زمان نسبتا کوتاهی توانایی جذب مخاطب هدف را داشته باشید و او را تا انتهای ویدئو مشتاق نگه دارید. در این راستا، برخی راهکارهای موثر می تواند به شما در تولید محتوا کم هزینه و جذاب کمک کند.

اولا، برنامه ریزی دقیق ویدئویی با محوریت داستان و ساختاری منظم، به شما کمک می کند تا پیام خود را به شکل ساده و قابل فهم به مخاطبان منتقل کنید.

ثانیا، استفاده از تصاویر و گرافیک با کیفیت، به شکل باورنکردنی تاثیرگذاری ویدئو را دوچندان می کند. از نمودارها و مثال استفاده کنید تا مفهوم خود را خیلی ساده تر به مخاطبان منتقل کنید.

سوما، سعی کنید که مدت زمان ویدئو را کوتاه و مختصر نگه دارید. پیشنهاد می کنیم که مدت زمان ویدئوی شما کمتر از 2 دقیقه باشد. در دنیای امروز و با توجه به دغدغه های و ارزشمند بودن زمان، مخاطبان تمایل بیش تری به تماشای ویدئوهای کوتاه و مفید دارند. لذا سعی کنید پیام خود را با بیان ساده، خیلی صریح و در چند ثانیه ابتدایی ویدئو منتقل کنید و بعد با جزئیات بیش تر وارد موضوع شوید. بدین ترتیب در همان 5 ثانیه طلایی، مخاطب را متقاعد کرده اید که ویدئوی شما را تا ثانیه های پایانی به طور کامل مشاهده کند و لذت ببرد.

اگر به دنبال ابزارهای رایگان برای تولید محتوای ویدئویی هستید می توانید از نرم افزارهایی مانند افترافکت، پریمیر، کمتازیا و… استفاده کنید. در صورتی که به دنبال جلوه های ویژه و خلق ویدئویی حرفه ای هستید حتما از افترافکت استفاده کنید. در غیر اینصورت بهتر است که از کمتازیا و یا پریمیر برای ساخت ویدئوهای خود کمک بگیرید.

همچنین یک سری نرم افزارهای موبایلی هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید جذاب ترین تبلیغ ویدئویی را بسازید. از جمله این نرم افزارها می توان به اینشات (inshot) و کپ کات (CapCut) اشاره کرد.

تولید محتوای متنی: روش دوم به عنوان پاسخ سوال ” چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟ ” شروع تولید محتوای متنی‌ست. مقالات و نوشته ها به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان هدف هستند. برای تولید محتوای متنی جذاب و تاثیرگذار، نیازمند مطالعه گسترده و تمرین مداوم هستید.

بعد از این که دوره آزمون و خطای تولید محتوای متنی را گذراندید و تجربه های با ارزشی کسب کردید، حال می توانید مهارت نوشتاری خود را بهبود ببخشید. تمرین و انتخاب درست جملات و رعایت نکات نگارشی به شما کمک می کنند تا متنی غنی و مفید بنویسید. همچنین با استفاده از تکنیک ها و قواعد نوشتاری همچون استفاده از عناوین کاربرپسند، ذکر مثال، تصاویر با کیفیت و ترتیب منطقی مطالب و در نهایت یک جمع بندی، به شما در راستای جذب مخاطبین هدف کمک می کند.

لازم است بدانید که در حال حاضر تولید محتوای متنی جایگاه ویژه ای در دنیای بازاریابی و سئو دارد و روش های متعددی برای تولید و آماده سازی آن وجود دارد.

همچنین، ابزارهای مختلفی مانند Microsoft Word،  Microsoft PowerPoint و… وجود دارد که با داشتن مهارت نوشتاری و کمی دقت می توانید به ضورت رایگان جذاب ترین محتواهای متنی را تولید کنید و در وبسایت و حتی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

پادکست: در چند سال اخیر، پادکست به عنوان یکی از روش های موفق در جذب شنوندگان حرفه ای و پربیننده شناخته شده است. این نوع رسانه ها، به عنوان یکی از راه های ساده و اقتصادی تولید و بازاریابی محتوا، به طرز عجیبی مورد توجه افراد قرار گرفته اس.

پادکست ها با ارائه محتوای صوتی، به شنوندگان این امکان را می دهند تا در هر زمان و هر مکانی به محتوای مدنظرشان دسترسی داشته باشند. این روش، برای افرادی که فرصت کافی برای مطالعه محتوای متنی ندارند یا از علاقه مندان دنیای پادکست هستند، بسیار جذاب است.

همچنین، پادکست ها به صورت مستقیم با فرد شنونده در ارتباط هستند و امکان برقراری ارتباط و صمیمیت با آن ها را ساده تر می‌کنند. این روش، فرصت خاصی را برای شما فراهم می کند تا به عنوان میزبان، ایده ها و داستان های خود را به صورت شخصی و با جزئیات بیش تری به مخاطبان هدف خود منتقل کنید.

در نهایت، فرد تصمیم گیرنده برای انتخاب بهترین روش تولدی محتوا شما هستید. چرا که مطابق با شرایط و اهداف خود برای کسب و کارتان برنامه ریزی کرده‌اید و می دانید که بهترین راه برای تولدی محتوای ارزان کدام روش است.

در پایان...

در مقاله ” چگونه با کم ترین هزینه تولید محتوا کنیم؟ ” سعی کردیم که بهترین راه ها و ابزارها را برای تولید محتوا معرفی کنیم. بنابراین اگر به دنبال یافتن راهی هستید که به واسطه آن سریع تر به نتیجه برسید، پیشنهاد ما به شما این است که تولید محتوای ویدیویی را انتخاب کنید. برای شروع این کار می توانید از ابزارهای ذکر شده در این مقاله همچون کمتازیا استفاده کنید. از طرفی در دنیای اینترنت سایت های مختلفی وجود دارد که می توانند تهیه و تدوین ویدیو را برای شما انجام دهند.

writer

دیدگاهتان را بنویسید