منوی دسته بندی

آموزش ساخت چنل یوتیوب و ترفندهای افزایش سابسکرایب در یوتیوب

آموزش ساخت چنل یوتیوب

یوتیوب، شبکه ویدیویی متعلق به گوگل، دارای بیش از دو میلیارد کاربر فعال است و تقریباً نیمی از تمام افراد در اینترنت هر روز، صدها میلیون ساعت در یوتیوب ویدیو تماشا می‌کنند. بنابراین خوب است که کانالی برای کسب و کارتان در یوتیوب ایجاد کنید و محتوای ویدیویی در راستای کسب و کارتان بسازید.

اگر در فکر ساخت کانال یوتیوب هستید تا محتوای ویدیویی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، در این مقاله آموزش ساخت چنل یوتیوب را در اختیارتان قرار خواهیم داد. در نهایت پس از ساخت کانال یوتیوب می‌توانید ویدیوهای خود را در این پلتفرم منتشر کنید و حتی از یوتیوب درآمد دلاری بدست آورید. در مقاله‌ای در مورد آموزش درآمد از یوتیوب را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

آموزش ساخت چنل یوتیوب

اگر اکانت گوگل داشته باشید، با همان اکانت می‌توانید وارد یوتیوب شوید و ویدیوهای موجود در این پلتفرم را تماشا کنید. اما امکان ایجاد اکانت یوتیوب و درست کردن کانال در یوتیوب به صورت مجزا نیز وجود دارد. در ادامه با آموزش ساخت چنل یوتیوب همراه ما باشید تا به طور کامل جزئیات را در اختیارتان قرار دهیم.

ساخت جیمیل

مراحل ساخت چنل یوتیوب

  1. ابتدا به صفحه ورود به حساب کاربری Google بروید.
  2. روی Create account ضربه بزنید.
  3. اطلاعات خود را در صفحه‌ی مربوطه وارد و یک نام کاربری (Username) انتخاب کنید.
  4. سپس باید برای حساب کاربری خود رمز عبور در نظر بگیرید.
  5. در نهایت روی گزینه‌ی Next کلیک کنید.
  6. یک شماره تلفن به حساب کاربری خود بیفزایید و روی Next ضربه بزنید.
  7. در این مرحله کدی برای شما ارسال خواهد شد تا احراز هویت صورت گیرد.
  8. در نهایت حساب کاربری گوگل شما ایجاد خواهد شد.

ورود به یوتیوب ساخت پروفایل

مراحل ساخت چنل یوتیوب

  1.     با سیستم کامپیوتری خود وارد YouTube شوید. سپس روی Sign in کلیک کنید و نام کاربری و پسورد را بنویسید.
  2.     پس از ورود به حساب کاربری، روی عکس نمایه یا پروفایل خود کلیک کنید و سپس وارد Settings شوید.
  3.     در این مرحله روی Add or manage your channel کلیک کنید.
  4.     وارد بخش Create a channel شوید.
  5.     سپس از شما خواسته می‌شود تا یک کانال ایجاد کنید.
  6.     در نهایت جزئیات (username و عکس) را بررسی کنید و برای ایجاد کانال خود روی confirm ضربه بزنید.

آپلود ویدیو

اکنون که ساخت کانال یوتیوب را یاد گرفته‌اید و با آموزش ساخت اکانت در یوتیوب آشنا شده‌اید، وقت آن است که محتوای ویدیویی خود را آپلود کنید. در ادامه خواهیم گفت که چگونه ویدیوهای خود را آپلود کنید. در مقاله‌ای دیگر، نحوه آپلود ویدیو در یوتیوب را به طور کامل‌تری توضیح داده‌ایم.

نحوه آپلود ویدیو در یوتیوب

  1. پس از ورود به حساب کاربری در یوتیوب باید گزینه‌ی Upload Video را در بالا سمت راست پیدا و روی آن ضربه بزنید.
  2. سپس در صفحه‌ی باز شده باید روی Select files ضربه بزنید. همچنین می‌توانید فایل ویدیویی مربوطه را با ترفند کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) آپلود کنید.
  3. در نهایت باید عنوان و توضیحات مربوطه را در کادرهای Title و Discription بنویسید و سپس تنظیمات مدنظرتان باید اعمال شود.
  4. در مرحله‌ی بعدی باید تصویر کاور را از Thumbnail برگزینید.
  5. در نهایت پس از اعمال تنظیمات مختلف باید روی Next کلیک و در صفحه‌ی پایانی گزینه‌ی Publish را انتخاب کنید تا ویدیوی شما آپلود شود.

بهینه‌سازی ویدیو در چنل یوتیوب

  1. توضیحاتی کامل، مرتبط، مفید، مختصر و سرشار از کلمات کلیدی برای بخش description در نظر بگیرید.
  2. کلمات کلیدی را در description هر ویدیو به صورت جداگانه وارد کنید.
  3. عنوان دوستانه و واضح برای ویدیو خود در نظر بگیرید.
  4. باید از tag‌های مختلف با اشتباهات املایی رایج استفاده شود.
  5. از کلمه کلیدی اصلی خود برای عنوان نام فایل ویدیویی استفاده کنید.
  6. کلمات کلیدی خود را با صدای بلند در ویدیو تکرار کنید.
  7. قابلیت زیرنویس باید در ویدیوهای شما فعال شود.

ترفندهای افزایش سابسکرایب در چنل یوتیوب

اکنون که نحوه ایجاد حساب در یوتیوب را می‌دانید، باید با ترفندهای افزایش سابسکرایب در چنل یوتیوب نیز آشنا شوید. 

بهینه‌سازی ویدئو در چنل یوتیوب

تصویر کاور جذاب و خیره‌کننده انتخاب کنید

یک تصویر کوچک روی ویدیو و روی تبلیغات ویدیو بسیار موثر است. در نتیجه سعی کنید تصویری واضح و مرتبط با محتوا ارائه دهید. همچنین سعی کنید که تصویر کاور از رنگ‌بندی جذابی برخوردار باشد و محتوای شما را از محتوای رقبا متمایز کند. از سوی دیگر انتخاب فونت‌های بزرگ و پررنگ و روشن می‌تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد.

آیکون مناسبی برای کانال خود انتخاب کنید

نماد یا آیکون کانال مانند یک لوگو برای حضور شما در YouTube است. در نتیجه باید با برند شما مطابقت داشته باشد و مکمل بنر کانال شما باشد. هنگام انتخاب یک نماد، ابعاد تصویر توصیه شده YouTube را دنبال کنید تا از کشیده شدن تصویر جلوگیری شود. نماد کانال خود را در چندین دستگاه در حالت پیش نمایش مشاهده کنید تا خوب بودن نماد، پروفایل و کاور در دستگاه‌های مختلف مورد تاییدتان قرار گیرد.

لیست پخش یا playlists ایجاد کنید

سازماندهی و ایجاد playlists ویدیویی در YouTube، بهترین راه برای نگه داشتن بیننده در صفحه شما است. playlists یوتیوب نه تنها محتوای مرتبط شما را در یک لیست مرتب و سازماندهی می‌کنند، بلکه به صورت خودکار پخش می‌شوند و مخاطب را در صفحه‌ی کانال نگه‌می‌دارند. در واقع هنگامی که یک ویدیو به پایان می‌رسد، ویدیوی بعدی شروع خواهد شد.

یک تریلر برای کانال خود ایجاد کنید

هنگامی که شخصی برای اولین بار با کانال شما آشنا می‌شود، تریلر کانال راهی برای داشتن نگاه کلی به محتوای شما خواهد بود. این محتوا می‌تواند کاربران زیادی را با کانال شما آشنا کند. توجه داشته باشید که محتوای تریلر را بسیار جذاب و خیره‌کننده بسازید.

به طور مداوم محتوا ایجاد کنید

مهم‌ترین چیز در جذب دنبال‌کننده، دوام در تولید محتوا است. در نتیجه سعی کنید بسیار متمرکز روی این بخش کار کنید و مدام به فکر ایجاد محتوای جذاب و خلاقانه باشید تا کاربران بیشتری را به کانال خود جذب کنید.

ترفندهای بهینه‌‌سازی ویدیو را بشناسید

یوتیوب پلتفرمی برای دسترسی و انتشار ویدیوهای مختلف است در نتیجه میلیاردها ویدیو در این پلتفرم وجود دارد و می‌توان گفت که رقابت در این حوزه سخت است. اما تنها با رعایت چند نکته و با ترفندهای بهینه‌سازی ویدیو می‌توانید شاهد پیشرفت کانال خود باشید.

جمع‌بندی

اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که نیاز به آموزش درست کردن کانال یوتیوب دارید و نمی‌دانید نحوه راه اندازی کانال یوتیوب چگونه است، این مقاله یک راهنمای کامل بوده که آموزش ساخت کانال یوتیوب از صفر تا صد را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌تواند راهنمای خوبی برای رشد کسب و کارتان در یوتیوب محسوب شود.

منابع:

مهتاب مجیدی
من مهتاب مجیدی هستم، نویسنده‌ای باتجربه با سال‌ها سابقه در تولید محتوای متنی و ویدئویی جذاب و تاثیرگذار. برای انواع رسانه‌ها، از جمله وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ویدئویی، محتوا نوشته‌ام. من عاشق نوشتن هستم و می‌دانم که محتوا می‌تواند ابزاری قدرتمند باشد. اگر به دنبال محتوایی باکیفیت برای کسب‌وکارتان هستید، به من سر بزنید!

دیدگاهتان را بنویسید