منوی دسته بندی

آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب؛ مخاطبان را شگفت زده کنید!

آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب

طبق مطالعات انجام شده، 86 درصد از کسب و کارها از ویدیو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند و 92 درصد از بازاریابان ادعا کرده‌اند که ویدیو بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آنها است. همچنین، درصد خیره‌کننده‌ای از کسب‌وکارهایی که از ویدئو به عنوان ابزار ارتباطی خود استفاده می‌کنند، معتقدند که درک کاربر از محصول یا خدماتشان افزایش یافته است. از سوی دیگر برترین سازندگان محتوای YouTube می‌توانند به صورت دلاری درآمد داشته باشند. در نتیجه اگر قصد تولید محتوای ویدیویی برای کسب و کارتان را دارید ما در این مقاله قصد داریم تا آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب را در اختیارتان قرار دهیم. برای کسب درآمد از یوتیوب، مقاله‌ی آموزش درآمد از یوتیوب را دنبال کنید.

مراحل ساخت و آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب

چگونه می‌توانیم برای یوتیوب ویدیو بسازیم و آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب با گوشی چگونه است؟ برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که روند ساخت یک ویدیو بسیار ساده و جذاب است اما چند نکته‌ی کلیدی در مراحل آموزش ساخت کلیپ برای یوتیوب وجود دارد که رعایت این نکات منجر به موفقیت کانال شما خواهد شد.

آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب

ایده‌پردازی

قبل از شروع ضبط، لازم است که یک موضوع مناسب و هدف مشخص برای ویدیوی خود انتخاب کنید. موضوع باید جذاب و مورد علاقه مخاطبان شما باشد و هدف شما باید به وضوح مشخص شود تا بتوانید محتوای مناسبی تولید کنید. موضوعی پیدا کنید که برای کاربران جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

خلاقیت

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت خلاقیت در ویدیوهای یوتیوب، جذب مخاطبان بیشتر است. ویدیوهای خلاقانه توجه بینندگان را به خود جلب می‌کنند و احتمال بازدید و اشتراک‌گذاری آن‌ها افزایش می‌یابد. سعی کنید محتوایی منحصربه‌فرد بسازید و از ایده‌ی رقبا کپی نکنید تا ویدیو شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برای کاربران، جدید و خاص باشد.

درک نیاز مخاطب

برای تولید محتوای موثر، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. این شامل بررسی ویژگی‌هایی مانند سن، جنسیت، محل زندگی و علاقه‌مندی‌های آنها می‌شود. با شناخت دقیق مخاطبان، می‌توانید محتوایی تولید کنید که مستقیماً با نیازها و خواسته‌های آنها همخوانی دارد.

ضبط ویدئو

قبل از شروع ضبط، مطمئن شوید که تنظیمات دوربین و میکروفون به درستی انجام شده است. کیفیت تصویر و صدا باید در بهترین حالت ممکن باشد تا ویدیوی شما حرفه‌ای به نظر برسد. قبل از ضبط نهایی، چندین بار تمرین و صحنه‌ها را به درستی اجرا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری ضبط کنید و اشتباهات کمتری داشته باشید.

آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب

ویرایش

ادیت ویدیو یوتیوب بخشی بسیار مهم از کار تولید محتوا است. برای ویرایش ویدیو، یک نرم‌افزار مناسب و قدرتمند انتخاب کنید. نرم‌افزارهایی مانند Adobe Premiere Pro، Final Cut Pro و DaVinci Resolve از بهترین گزینه‌ها هستند در نتیجه آموزش‌هایی مانند آموزش پریمیر یوتیوب برای شما مناسب خواهد بود. در مرحله ویرایش، صحنه‌های غیرضروری را برش و تنظیمات لازم را انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا ویدیوی شما منسجم و جذاب باشد. همچنین استفاده از موسیقی مناسب و جلوه‌های ویژه به ویدیوی شما جذابیت بیشتری می‌بخشد. دقت کنید که موسیقی و جلوه‌های ویژه باید با محتوای ویدیو هماهنگ باشند. در نهایت برای تجربه‌ی بهترین تدوین، باید به دنبال بهترین اموزش ادیت فیلم برای یوتیوب باشید.

آپلود، ویرایش عنوان، تگ و تامنیل

بعد از اتمام ویرایش، ویدیوی خود را در یوتیوب بارگذاری کنید. مطمئن شوید که عنوان، توضیحات و تگ‌های مناسبی برای ویدیو انتخاب کرده‌اید تا به راحتی توسط مخاطبان کشف و دیده شود. برای افزایش دسترسی و جذب بیشتر مخاطبان، می‌توانید زیرنویس و توضیحاتی به ویدیوی خود اضافه کنید. افزودن زیرنویس به خصوص برای مخاطبان ناشنوا یا کسانی که به زبان دیگری صحبت می‌کنند مفید است. همچنین انتخاب تامنیل مناسب باعث جذابیت بیشتر محتوا و جذب مخاطبان بیشتر به ویدیو شما خواهد شد. در مقاله‌ای دیگر آموزش آپلود ویدیو در یوتیوب را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

انواع محتوای یوتیوب

یوتیوب مرکز استراتژی‌های موفق بازاریابی ویدیویی است. اعتقاد بر این است که تنها راه سودمند برای نمایش تصویر هر برند، از طریق محتوای ویدیویی و اشتراک‌گذاری آن در یوتیوب است. در ادامه آموزش ساخت کلیپ برای یوتیوب و انواع محتوای یوتیوب را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ویدیوهای آموزشی

ویدیوهای آموزشی معمولاً جالب، واضح و قابل تأمل هستند، زیرا مستقیماً بر مخاطبان در سنین 6 تا 20 سال (دانش آموزان مدرسه و کالج) تأثیر می‌گذارند. این ویدیوها یکی از محبوب‌ترین دسته‌های ویدیویی در یوتیوب هستند و ترافیک بسیار بیشتری را در ویدیوهای خود دریافت می‌کنند که در برخی مواقع با نرخ تکرار نیز همراه است.

ویدیوهای نقد و بررسی محصول

نقد و بررسی محصول یکی از پرکاربردترین دسته‌بندی‌های ویدیویی در یوتیوب توسط سازندگان مستقل محسوب می‌شود. این ویدیوها برای استراتژی بازاریابی متقابل انتخاب خوبی هستند. هر بررسی خوب منجر به افزایش بالقوه در فروش محصول می‌شود. علاوه بر این، نقد و بررسی مثبت محصول به بهبود تصویر برند سازنده کمک می‌کند.

ولاگ

ولاگ یا ویدیوهای روزمره راهی عالی برای بیان تجربیات در زندگی روزمره هستند. آنها نحوه عملکرد کسب و کار شما را نشان می‌دهند و یک تصویر کاملا جدید و منحصر به فرد از برند برای مخاطبان هدف شما ایجاد می‌کنند. ولاگ‌ها عموماً به گونه‌ای ضبط می‌شوند تا رویکردی معتبرتر به برند شما ارائه دهند، نه یک تصویر حرفه‌ای پیچیده؛ در نتیجه با بودجه‌ی کمتری می‌توان این سری از ویدیوها را تولید کرد. ولاگ‌ها، محتوایی ارزان و آسان هستند و ادیت این سری از ویدیوها ساده خواهد بود.

آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب با گوشی

ویدیوهای پرسش و پاسخ یا مصاحبه

ویدیوهای پرسش و پاسخ یا مصاحبه یکی از پرکاربردترین محتوای ویدیویی هستند که توسط کارآفرینان، مشاغل و سازندگان مستقل استفاده می‌شوند. این ویدیوها به برند شما این فرصت را می‌دهد تا با یک فرد الهام‌بخش در همان زمینه ارتباط برقرار کند. ویدئوهای مصاحبه تعامل زیادی را به دست می‌آورند و به جذب کاربران جدید در پلتفرم شما کمک خواهند کرد. علاوه بر این، به لطف این ویدیوها شاهد حفظ کاربران فعلی و افزایش تعامل در کانال خواهید بود.

محتوای انیمیشنی

ویدیوهای انیمیشن یکی از سرگرم کننده‌ترین نوع محتوای ویدیویی برای پخش در کانال YouTube شما هستند. این ویدیوها برای کاربران بسیار جذاب و سرگرم‌کننده خواهند بود و مورد توجه قرار خواهند گرفت. شما می‌توانید هر محتوایی اعم از آموزشی، طنز و غیره را به صورت انیمیشنی در اختیار کاربران قرار دهید.

ویدیوهای آنباکسینگ

ویدیوهای آنباکسینگ یا جعبه‌گشایی به کاربران نمایشی از باز کردن محصول را ارائه می‌دهد. این ویدیوها در واقع تصاویری از زمان جعبه گشایی یک محصول جدید را به نمایش می‌گذارد و تنها هدف از ایجاد ویدیوهای جعبه گشایی، فروش غیر مستقیم یک محصول از طریق بررسی‌های اولیه است.

پخش زنده (Live Stream)

پخش زنده یکی از مهم‌ترین انواع محتوای YouTube است که اگر یک کسب‌وکار، خالق، گیمر یا حتی سرآشپز هستید، می‌توانید از آن استفاده کنید. Live Stream به جذب کاربران جدید و همچنین به حفظ کاربران/مشترک‌های فعلی کمک می‌کند. طبق مطالعات انجام شده، پخش زنده تا 10 برابر بیشتر از ویدیوها، تعامل ایجاد می‌کند.

ویدیو آشپزی

ویدیوهای دستور غذا از انواع ویدیوهایی هستند که توسط هر کسی که آشپزی را می‌داند و دوست دارد، چه سرآشپز، چه خانه‌دار، یک بلاگر غذا و حتی یک آماتور آشپزی ایجاد می‌شوند. برخی از ویدیوها دارای دستور‌العمل‌های گام به گام دقیق با توضیحات و برخی دیگر نسخه صامت و سریع هستند که با توضیحات متنی ارائه می‌شوند.

ویدیوهای طنز

ویدیوهای طنز بهترین راه برای وایرال شدن است. بسیاری از سازندگان معروف یوتیوب همین مسیر را طی کرده‌اند تا به شهرت برسند. محتوای کمدی قابل درک‌ترین و جذاب‌ترین محتوای موجود در اینترنت است و نسبت به سایر ویدیوهای موجود در اینترنت، بازدیدهای بیشتری از آنها دریافت می‌شود.

موزیک ویدیو

موزیک ویدیوها یکی از محبوب‌ترین دسته‌های ویدیوی یوتیوب هستند. این ویدیوها بیشتر مورد علاقه هنرمندان مستقل و معتبر است و موزیک ویدیوها بیشترین بازدید را در این پلتفرم دارند زیرا تعداد قابل توجهی از کاربران از YouTube به عنوان یک پلتفرم کشف موسیقی استفاده می‌کنند.

 تجهیزات لازم جهت ساخت ویدئو برای یوتیوب

اگر در مراحل اولیه تولید محتوا برای یوتیوب هستید، یک گوشی هوشمند می‌تواند نیاز شما را برای ساخت ویدیو رفع کند. اما اگر قصد دارید از ابتدا به صورت حرفه‌ای تولید محتوا کنید، نیاز است تا تجهیزات حرفه‌ای تهیه کنید. از سوی دیگر یوتیوب به فضایی رقابتی تبدیل شده و حرفه‌ای بودن بسیار اهمیت دارد. به عنوان یک مبتدی، بهتر است کمی تلاش کنید تا کیفیت بصری ویدیوهای خود را افزایش دهید تا اطمینان حاصل کنید که بازدید و مشترکینی را به دست می‌آورید. بسیاری از یوتیوب‌برهای معتبر از طیف گسترده‌ای از تجهیزات پیشرفته تولید ویدیو استفاده می‌کنند اما نیازی نیست تا این حد پیش بروید. در ادامه لیستی از تجهیزات اساسی تولید ویدیو که هنگام راه اندازی یک کانال YouTube به آنها نیاز خواهید داشت ارائه شده است:

  1. دوربین
  2. میکروفون
  3. استابلایزر سه پایه یا گیمبال
  4. نورپردازی
  5. نرم افزار ویرایش ویدیو

آموزش ساخت کلیپ برای یوتیوب

ترفندهای آموزش ساخت ویدئو در یوتیوب

  • باید از نور مناسب استفاده شود.
  • در انتخاب پس زمینه و لوکیشن دقت کنید.
  • از نرم افزار پیشرفته‌ای برای ادیت ویدیو استفاده شود.
  • بهتر است از افکت‌های ساده و جذاب استفاده کنید.
  • به وضوح صدا توجه داشته باشید.
  • ویدیو شما نباید لرزش داشته باشد در نتیجه از لرزشگیر استفاده کنید.
  • از قانون یک سوم استفاده کنید و به کادربندی ویدیو توجه داشته باشید.
  • از زوایای مختلف فیلمبرداری کنید.
  • برای ویدیوهای خود سناریو در نظر بگیرید و با برنامه‌ریزی پیش بروید.
  • به یک محدوده‌ی زمانی پایبند باشید و مدیریت زمان را در نظر بگیرید.
  • توجه داشته باشید که محتوای بسیار طولانی برای کاربران خسته کننده خواهد بود.
  • بخش‌های غیرضروری را از محتوای ویدیویی خود حذف کنید.
  • براساس نیازتان بهترین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری را به کار گیرید.
  • گاهی اوقات نیاز است که یک صحنه را چندین بار ضبط کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. از این کار نترسید و به دنبال کیفیت بالا باشید.

جمع‌بندی

در حالی که رقابت در یوتیوب بسیار شدید است و کانال‌های مختلف تلاش می‌کنند تا بهترین و باکیفیت‌ترین محتوا را در این پلتفرم ارائه دهند، ساخت ویدیویی حرفه‌ای حائز اهمیت خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نکات مورد بحث در مقاله آموزش ساخت ویدیو برای یوتیوب را دنبال کنید تا شاهد افزایش قابل توجهی در کیفیت، تعامل و نتایج ویدیوی خود در یوتیوب باشید.

منابع:

مهتاب مجیدی
من مهتاب مجیدی هستم، نویسنده‌ای باتجربه با سال‌ها سابقه در تولید محتوای متنی و ویدئویی جذاب و تاثیرگذار. برای انواع رسانه‌ها، از جمله وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ویدئویی، محتوا نوشته‌ام. من عاشق نوشتن هستم و می‌دانم که محتوا می‌تواند ابزاری قدرتمند باشد. اگر به دنبال محتوایی باکیفیت برای کسب‌وکارتان هستید، به من سر بزنید!

دیدگاهتان را بنویسید